Binnen het Team Dienstverlening zijn diverse projecten actief, met een focus op Ondernemers Dienstverlening, Inclusieve/mensgerichte Dienstverlening en Digitale Dienstverlening. De laatste omvat de bouwstenen van MijnServices, die overheidsorganisaties in staat stellen een persoonlijke en veilige digitale omgeving te bieden aan inwoners en ondernemers. Deze omgeving maakt het mogelijk om lopende zaken eenvoudig in te zien via een gebruikersportal. Na jaren van ontwikkeling en samenwerking met koplopergemeenten zijn er nu acht digitale services die als norm dienen voor gemeentelijke implementatie. De rol van senior adviseur implementatie is cruciaal in het verderbrengen van deze ervaringen en ambities naar gemeenten in Nederland.
Wij zoeken een ervaren en resultaatgerichte senior adviseur implementatie met een sterke achtergrond in projectmanagement en gemeentelijke dienstverlening. De kandidaat dient over uitstekende communicatieve vaardigheden te beschikken en in staat te zijn om zelfstandig te werken. Ervaring in het opzetten van implementatieplannen en het adviseren van gemeenten is een vereiste. Daarnaast moet de kandidaat in staat zijn om zowel strategisch als tactisch het implementatieproces te begeleiden. Affiniteit met digitale innovaties en de wensen van de gebruikers in de publieke sector is een groot voordeel.