Als Projectleider speel je een sleutelrol bij het verbeteren en doorontwikkelen van processen binnen het Amsterdamse financiële informatiesysteem (AFIS). Je geeft advies over diverse vraagstukken en begeleidt de ingebruikname van AFIS, dat sinds januari 2025 als nieuw financieel- en inkoopsysteem van de gemeente Amsterdam functioneert. Dit systeem vervangt verschillende oude systemen en bevordert een generieke werkwijze voor alle directies. Je verzamelt ervaringen van collega’s en draagt bij aan noodzakelijke veranderingen. Daarnaast ondersteun je collega's, zoals prestatieakkoordverklaarders en budgethouders, bij het navigeren door AFIS, en zorg je voor een soepele overstap naar nieuwe werkprocessen.
Wij zoeken een ervaren projectleider met kennis van gemeentelijke organisaties en het bijbehorende krachtenveld. Je bent verantwoordelijk voor het succes van het verandertraject binnen jouw directie EZ&C, en fungeert zowel als coördinator als uitvoerder. Je legt verbindingen tussen het AFIS programma en je directie, signaleert knelpunten en weerstanden, en doet voorstellen om deze aan te pakken. Bij de implementatie van veranderingen organiseer je actieve gebruikersvertegenwoordiging en ondersteun je de aanpassing van werkprocessen en instructies. Bovendien begeleid je gebruikers bij de implementatie, met gebruikmaking van beschikbare opleidingen en middelen vanuit het programma.