De opdracht betreft de ondersteuning van gemeenten in Zuid-Holland bij het efficiënt registreren van woningbouwplannen. De focus ligt op twee belangrijke elementen: technische ondersteuning bij het invoeren van gegevens in de PRW (Plaatselijke Registratie Woningbouw) en het verbeteren van het gegevensverzamelingsproces. Dit houdt in dat gemeenten geholpen worden met het verzamelen van informatie van projectleiders en het actueel houden van de PRW. De registratie levert ook waardevolle gegevens voor de Publiek Private Monitor (PPM). Doelstelling is het verbeteren van de datakwaliteit in het bestaande systeem, zonder het opzetten van een nieuw registratiesysteem.
De kandidaat dient over ruime ervaring te beschikken in het ondersteunen van gemeentelijke processen, met een focus op woningbouw en databeheer. Kennis van de PRW en gegevensverzameling is essentieel, evenals ervaring in projectmanagement en communicatie met verschillende stakeholders. Het vermogen om flexibel in te spelen op de uiteenlopende behoeften van verschillende gemeenten, alsook ervaring in het werken met regionale en lokale partners, zijn cruciaal. Daarnaast is goed overleg en feedback geven aan de provincie onderdeel van de werkzaamheden.