Wij ondersteunen inwoners met al hun vragen over financiën, werk, leren en zorg. Hierbij wordt elk inkomensvraagstuk vanuit de context van de inwoner bekeken, zodat we brede oplossingen kunnen bieden. Het is jouw verantwoordelijkheid dat inwoners tijdig en correct toegang hebben tot hun uitkering en de benodigde financiële voorzieningen. Daarnaast biedt je advies voor lange termijn perspectieven, zoals werk en inkomen, en stimuleer je inwoners om zelf regie te nemen over hun persoonlijke situatie. Je werkt nauw samen met collega’s en partners en voert gesprekken met inwoners waar dat nodig is, of het nu thuis, op het stadhuis of telefonisch is.
Je hebt (levens-)ervaring met het werken met mensen van verschillende achtergronden. Je kunt complexe materie eenvoudig en begrijpelijk verwoorden, zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als zelfstandig inkomensconsulent (stage wordt niet meegerekend). Je hebt sterke uitvoeringsvaardigheden en een resultaatgerichte werkhouding, waarbij je zelfstandig kunt werken zonder intensieve begeleiding. Affiniteit met de doelgroep is essentieel, evenals de vaardigheid om buiten de kaders te denken. Communicatieve vaardigheden, empathie en daadkracht zijn ook belangrijk in deze rol.
De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage