De gemeente Kampen is op weg naar een volledig digitale organisatie en heeft jou nodig als adviseur om dit proces te begeleiden. Je taak is het om het informatiebeheer in te richten, met als focus het digitaliseren van het archief. Ondanks eerdere inspanningen op het gebied van archief- en informatiebeheer, stelt de gemeentearchivaris vast dat er nog verbeteringen nodig zijn. Je ontwikkelt beleid, ondersteunt de gebruikersorganisatie en coördineert diverse werkzaamheden om te zorgen dat de gemeente weer in control komt. Met pragmatische oplossingen ga je om met de wettelijke verplichtingen rondom informatiebeheer.
Je beschikt over een relevante opleiding op het gebied van informatiebeheer of archiefwetenschappen. Je hebt ervaring met digitaal archiveren en informatiebeheer, en bent bekend met de Archiefwet. Je bent communicatief vaardig, kunt goed adviseren en hebt een proactieve houding bij het signaleren van knelpunten. Verder ben je in staat om werkwijzen en instructies te ontwikkelen en hebt een hands-on mentaliteit om verbeteringen door te voeren. Je bent een teamspeler die zelfstandig kan werken en bovendien als sparringpartner functioneert voor collega's op het gebied van archief- en informatiebeheer.