De rol van commercieel beheer binnen het vastgoedbeheer omvat het aangaan van nieuwe huurovereenkomsten en allonges, evenals het beëindigen van bestaande of aflopende overeenkomsten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van dienstverleningsovereenkomsten (DVO) en het administratief beheer van alle documenten die verband houden met vastgoed, inclusief huurdossiers. Financieel beheer betreft het toezicht op financiële processen, zoals huurindexatie en jaarlijkse servicekostenafrekeningen. Vervolgens zorg je ervoor dat alle documenten correct worden gearchiveerd, en je fungeert als aanspreekpunt voor de accountant over huurderszaken. Dankzij jouw proactieve houding heb je ook een adviserende rol richting teamleiders op gebied van huurderszaken.
Voor deze functie zoeken wij iemand met een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur middels een afgeronde opleiding in vastgoed of facility management. De kandidaat dient minimaal 5 jaar ervaring in de vastgoedbranche te hebben en moet vertrouwd zijn met het opstellen van huurovereenkomsten volgens het ROZ-model voor kantoorruimten. Kennis van marktontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken is essentieel, evenals inzicht in politieke en bestuurlijke processen. De ideale kandidaat heeft uitstekende communicatieve vaardigheden en kan goed omgaan met verschillende belangen.