Het verbeteren van de tactische planning binnen de Afvalstoffendienst 's-Hertogenbosch is een belangrijk onderdeel van het verbeterplan. De focus ligt op het optimaliseren van routes en de inzamelkalender voor afvalstromen. Momenteel ondervindt de afdeling Inzameling uitdagingen in de balans van de planning en de organisatie van de systemen 'Jewel' en 'Clear'. Er is behoefte aan onderzoek naar efficiëntere werkmethoden om kosten te besparen. De kandidaat zal verantwoordelijk zijn voor de inzet van data-analyse voor routeoptimalisatie, het opstellen van prestatienormen en het strategisch meedenken in de herstructurering van de afdeling.
De ideale kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in (technische) bedrijfskunde, logistiek of econometrie. Daarnaast beschikt hij/zij over minimaal drie jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol binnen inzameling en/of logistiek. Ervaring met de PDCA-cyclus en kennis van systemen zoals Clear en Jewel zijn essentieel. De kandidaat moet over sterke analytische vaardigheden beschikken, omgevingssensitief zijn en creatief in probleemoplossing. Deze rol vereist ook een constructieve samenwerking met het team en andere disciplines binnen de organisatie.