Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Projectleider busine …

Logo Gemeente Heerenveen

Projectleider business proces implementatie HRM/Payroll

Gemeente Heerenveen

Heerenveen
 | 
03-10-2025
€ 120 - € 135 32 UUR REAGEER VOOR 12-09-2025 VIA DAS

Projectbeschrijving

De gemeente Heerenveen start begin 2025 met het project e-HRM, waarbij het huidige HRM systeem wordt vervangen door het HRM/Payroll systeem van AFAS. De eerste verloning met het nieuwe systeem staat gepland voor januari 2026. De veranderingen in de HRM/Payroll processen hebben aanzienlijke impact op leidinggevenden, medewerkers en het team HRM. Om acceptatie en draagvlak voor de nieuwe werkwijze te creëren, is effectief stakeholdermanagement en gerichte communicatie essentieel. Een deelproject wordt opgezet om deze communicatie en implementatie te begeleiden, met de nadruk op het informeren van alle betrokken partijen.

Vereiste profielbeschrijving

De gemeente Heerenveen is op zoek naar een ervaren projectleider voor het deelproject bedrijfsproces implementatie HRM/Payroll. De kandidaat moet in staat zijn om een communicatiematrix te ontwikkelen en uit te voeren in samenwerking met de communicatieadviseur van de gemeente. Kennis van HRM/Payroll processen is noodzakelijk, evenals de vaardigheid om veranderingen en gevolgen uit te leggen aan betrokkenen. De projectleider is verantwoordelijk voor de functionele inrichting en coördinatie van testen. Bovendien biedt de projectleider ondersteuning in de overgangsperiode, inclusief instructies voor leidinggevenden en gebruikers. Na de implementatieperiode van het systeem zal de projectleider ook werken aan een inrichtingsanalyse en optimalisatieplan voor de HRM/Payroll processen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider
  • Minimaal 5 jaar ervaring in met verander- en testmanagement met AFAS HRM/Payroll
  • Minimaal 5 jaar ervaring met procesanalyse en -optimalisatie met AFAS HRM/Payroll
  • Ruime ervaring binnen een organisatie van 500+ medewerkers

Wensen

  • Ervaring binnen de overheid
  • Ruime ervaring met het recruitmentproces (in kader van fase 2)

Verantwoordelijkheden

  • Het leveren en uitvoering van het communicatieplan
  • Uitvoering van de resteren de functionele inrichting en testen
  • Uitvoeren van de gebruikerstesten
  • Het leveren en uitvoeren van het draaiboek schaduwdraaien.
  • Het leveren van procesanalyses HRM/Payroll.
  • Het leveren van een optimalisatieplan.
  • Advies aan teammanager HRM of (on)mogelijkheden AFAS HRM/Payroll.

Competenties

  • Leidinggevende kwaliteiten
  • Advies en communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Strategisch inzicht
  • Standvastig
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Heerenveen
Vanaf:
Tot:
03-10-2025
01-04-2026
Max tarief:
135 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
32 uur
reageer voor 12-09-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved