De gemeente Utrecht is op zoek naar een projectleider voor de voortzetting van de pilots 'zorg in onderwijstijd' binnen het speciaal onderwijs. Sinds de start van deze pilots in september 2023 zijn er positieve resultaten gerapporteerd, zoals snellere toegang tot jeugdhulp en lagere administratieve lasten. De rol van de projectleider omvat procesbegeleiding, advisering en communicatie met betrokken partijen zoals gemeenten en scholen. De huidige pilot is verlengd tot schooljaar 2025/2026, en er wordt gestreefd naar een bestendige opvolging van het project. De nieuwe aanstelling is bij voorkeur zo spoedig mogelijk, ter voorbereiding op een toekomstige werkagenda.
De ideale kandidaat heeft een WO-niveau werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring als adviseur of projectleider in complexe beleidstrajecten. Kennis van jeugdhulp en (speciaal) onderwijs is essentieel, evenals bekendheid met zorgstructuren en ontwikkelingen in de regio. Bestuurlijke sensitiviteit, sterke communicatieve vaardigheden en onafhankelijkheid zijn vereist. Daarnaast is een resultaatgerichte, analitische en pragmatische houding belangrijk. De gemeente Utrecht streeft naar diversiteit en inclusie binnen het team.