Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausomzetverloningover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Milieu Jurist

Logo Gemeente Breda

Milieu Jurist

Gemeente Breda

Breda
 | 
03-11-2025
32 UUR REAGEER VOOR 14-10-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Functieomschrijving

Als Milieu Jurist bij de Gemeente Breda speel je een cruciale rol in het vertalen van juridische kaders naar praktische oplossingen voor een duurzame en gezonde leefomgeving. Je focust op omgevingsrecht en bestuursrecht binnen het team Milieu en werkt nauw samen met beleidsadviseurs op het gebied van bodem, luchtkwaliteit, biodiversiteit en geluid. In deze rol geef je juridisch advies, controleer je beleidsstukken en ondersteun je collega's bij het opvolgen van het juiste bestuurlijke proces. Je draagt bij aan de implementatie van de Omgevingswet en werkt mee aan milieueffectrapportages. Deze functie biedt je de kans om bij te dragen aan belangrijke milieu-uitdagingen binnen een groeiende gemeente.

Profielomschrijving

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding in Rechten, bij voorkeur WO met specialisatie in Bestuursrecht en Omgevingsrecht/milieurecht.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Milieu Jurist, Juridisch Adviseur Milieu of in een vergelijkbare functie.
  • Grondige kennis van (ruimtelijk) bestuursrecht, omgevingsvisie en omgevingsplan, omgevingsvergunningen en gerelateerde procedures.
  • Bij voorkeur ervaring met milieueffectrapportage (MER) en bijbehorende juridische kaders.
  • Een proactieve houding, sterke communicatieve vaardigheden en affiniteit met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Breda VOG juridische dienstverlening. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent het gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG van de door u voorgestelde kandidaat te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 55. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Rechten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Milieu Jurist, Juridisch Adviseur Milieu of een soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bereid om minimaal twee dagen (maandag, dinsdag of donderdag) op het Stadskantoor van Gemeente Breda te werken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van (ruimtelijk) bestuursrecht en het omgevingsplan, waaronder de bijbehorende procedures, omgevingsvergunningen, het overgangsrecht en de ‘bruidsschat’. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft voldoende actuele juridische kennis om ook juridisch te ondersteunen bij overeenkomsten, subsidie-aanvragen, WOO verzoeken. Dit moet blijken uit het cv en kan getoetst worden in een gesprek.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding in de richting van Rechten, met een specialisatie in Bestuursrecht en Omgevingsrecht/Milieurecht. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als Milieu Jurist, Juridisch Adviseur Milieu of een soortgelijke functie binnen een overheidsinstelling of omgevingsdienst. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met milieueffectrapportages (MER) en de juridische kaders daarvan. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je hebt uitstekende presentatievaardigheden en taalvaardigheid in woord en geschrift. - Je bent sociaal vaardig en hebt een stevige persoonlijkheid. - Je bent in staat om een heldere vertaalslag te maken van wet- en regelgeving naar de praktijk. Collega’s die geen of minder juridische kennis hebbben, weten dankzij jouw uitleg en advies precies hoe het zit. - Je toont een proactieve houding: je denkt in oplossingen, ziet kansen voor verbetering en draagt bij aan de ontwikkeling van processen en het team. - Je werkt graag samen en je bent je bewust van je omgeving en de politiek bestuurlijke context waarin je werkt. De week van 20 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Competenties

  • Je hebt uitstekende presentatievaardigheden en taalvaardigheid in woord en geschrift.
  • Je bent sociaal vaardig en hebt een stevige persoonlijkheid.
  • Je bent in staat om een heldere vertaalslag te maken van wet- en regelgeving naar de praktijk. Collega’s die geen of minder juridische kennis hebbben, weten dankzij jouw uitleg en advies precies hoe het zit.
  • Je toont een proactieve houding: je denkt in oplossingen, ziet kansen voor verbetering en draagt bij aan de ontwikkeling van processen en het team.
  • Je werkt graag samen en je bent je bewust van je omgeving en de politiek bestuurlijke context waarin je werkt. De week van 20 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Breda
Vanaf:
Tot:
03-11-2025
27-02-2026
Max tarief:
null euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
32 uur
reageer voor 14-10-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage

Telefoon: 070 - 20 42 432WhatsApp: 070 - 20 42 432Belafspraak plannen via MS Bookings
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved