Je gaat aan de slag binnen het team Uitvoering Sociaal van de gemeente Baarn als medewerker Woonurgentie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het behandelen van alle aanvragen voor woonurgenties. Je houdt kansadviesgesprekken met inwoners die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van urgentie voor woonruimte. Bij een doorgezette aanvraag neem je deze in behandeling en zorg je voor eventuele medische advisering. Daarnaast verzorg je de beschikkingen en vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie, mocht er bezwaar worden ingediend tegen een afwijzing. Als lid van het urgentieoverleg bespreek je de aanvragen met de gemeente en woningbouwcorporatie.
Wij zoeken een gedreven medewerker met uitstekende communicatieve vaardigheden en empathisch vermogen. Je hebt affiniteit met het sociaal domein en ervaring met het behandelen van aanvragen. Je kunt goed samenwerken met diverse belanghebbenden en bent in staat om onder druk te presteren. Een proactieve houding en kennis van wet- en regelgeving omtrent woonurgentie zijn vereist. Bovendien ben je flexibel en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.