Als klantmanager WMO ben je de schakel voor inwoners die hulp nodig hebben bij hun deelname aan de samenleving vanwege een beperking. Je voert intakegesprekken bij mensen thuis en brengt samen met hen in kaart welke vragen er spelen en welke resultaten zij willen bereiken. Daarbij kijk je naar wat de inwoner zelf en zijn of haar omgeving kan bijdragen, en wijst waar nodig door naar maatschappelijke partners. Als er geen passende oplossing voorhanden is, zoek je naar algemene of collectieve voorzieningen. Je hebt empathie en het vermogen om buiten de gebaande paden te denken om tot werkbare oplossingen te komen. Ook ben je verantwoordelijk voor het monitoren van individuele voorzieningen op kwaliteit en doelmatigheid.
Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding en ten minste drie jaar ervaring als klantmanager WMO binnen de afgelopen vijf jaar. Je hebt aantoonbare kennis van (complexe) voorzieningen en ervaring met het systeem WIZ. Je beschikt over zowel analytisch- als empathisch vermogen en bent resultaatgericht ingesteld. Je bent een teamspeler die verbinding kan maken met maatschappelijke partners, neemt verantwoordelijkheid en handelt oplossingsgericht. Gevestigd in Emmeloord bij de Gemeente Noordoostpolder.