Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontactinloggen
inloggenopdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Integraal beheeradvi …

Logo Gemeente Altena

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Gemeente Altena

Altena
 | 
14-07-2025
TOT € 160 20 UUR REAGEER VOOR 04-07-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Jouw werk

De gemeente Altena is gestart met de actualisatie van het Integraal Beheerkader Openbare Ruimte (IBK) voor de periode 2026–2029. Dit kader vormt de basis voor beleidsmatige, technische én financiële keuzes in het beheer van de openbare ruimte. In deze actualisatie worden beheerdata, maatschappelijke opgaven en financiën integraal verbonden, mede met het oog op de ombuigingsopgave richting een sluitende meerjarenbegroting in 2029. Als integraal beheeradviseur en financieel specialist speel jij hierin een sleutelrol. Jij zorgt voor de inhoudelijke uitwerking van de technische productbladen, draagt zorg voor de financiële onderbouwing en vertaalt complexe data naar duidelijke beleidsstukken.

Wat je gaat doen

  • Inhoudelijk beoordelen, verwerken en actualiseren van beheerinformatie per objectgroep (o.a. civiele kunstwerken, groen, spelen, openbare verlichting, bomen, straatmeubilair, riolering);
  • Evalueren en herschrijven van technische productbladen samen met beheerders;
  • Opstellen van beheerkaders en uitgangspunten, in aansluiting op de omgevingsvisie en maatschappelijke opgaven;
  • Opstellen en verwerken van (deel)rapportages, zowel beleidsmatig als financieel onderbouwd;
  • Begeleiden van het proces van beheerkostenberekening per productgroep;
  • Analyseren en beoordelen van budgetten, onderhoudsvoorzieningen en meerjarenramingen in samenwerking met beheerders en financieel adviseurs;
  • Aansluiten bij projectgroep overleggen en bijdragen aan integrale keuzes;
  • Zorgdragen voor de verbinding tussen technische inhoud, financiën en bestuurlijke haalbaarheid.

Over jou

Jij bent een inhoudelijk specialist met een sterke achtergrond in het beheer van de openbare ruimte én een scherp financieel inzicht. Je kunt informatie analyseren en gestructureerd vertalen naar heldere, leesbare en beleidsmatig relevante teksten. Je weet hoofd- en bijzaken goed van elkaar te scheiden en verliest het doel nooit uit het oog. Je communiceert vlot met zowel technisch inhoudelijke collega’s als financieel adviseurs en bent in staat om complexe materie begrijpelijk en overtuigend over te brengen, ook in een bestuurlijke context.

Wat jij meebrengt

  • Ervaring binnen het fysieke domein, bij voorkeur in het beheer van de openbare ruimte;
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van beleidsrapportages en technische productbladen;
  • Ervaring met financiële onderbouwing van beheer- of investeringsprogramma’s;
  • Kennis van gemeentelijke werkwijzen en bestuurlijke processen;
  • Sterk analytisch vermogen, schrijfvaardigheid en resultaatgerichte werkhouding.

Let op

Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld te worden door een ZZP-er. Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).

Eisen

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.
  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden: -Algemeen screeningsprofiel -Risicogebieden : 1,4, -Functieaspecten : 11,12,41
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via Flex-West-Brabant.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met integrale financiële onderbouwing binnen het beheer van de openbare ruimte. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.)

Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als adviseur of projectleider binnen het beheer van de openbare ruimte bij een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring met integrale afstemming tussen technische beheerders en financieel adviseurs binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van of bijdragen aan technische productbladen voor objectgroepen zoals riolering, groen, kunstwerken, verlichting etc.
  • Kandidaat heeft ervaring met de onderbouwing van beheerlasten of herijking van onderhoudsbudgetten binnen gemeentelijke organisaties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over analytisch denkvermogen. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft een relevantie opleiding gevolgd in de richting van civiele techniek, stedelijke ontwikkeling, watermanagenet of aanverwant. Dit moet blijken uit het CV.
Deze opdracht is niet meer beschikbaar

De vacature die u heeft gekozen is verlopen.

Reageer direct
Standplaats:
Altena
Vanaf:
Tot:
14-07-2025
31-12-2025
Max tarief:
160 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
20 uur
reageer voor 04-07-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved