TOT € 70 32 - 36 UUR REAGEER VOOR 09-04-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor ZZP’ers, ook niet met een eigen BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief via payrolling of detachering. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie toe.
Omschrijving
De gemeente Hardenberg nodigt kandidaten uit voor de functie van inkomensconsulent. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van inwoners bij het verbeteren van hun financiële situatie. Dit omvat het onderzoeken van inkomens- en schuldenproblematiek en het doorverwijzen naar passende hulp indien nodig. Als inkomensconsulent draag je bij aan de groei van Hardenberg als moderne stad in een landelijke omgeving. Je werkt samen met een enthousiast team van collega's en hebt een belangrijke rol in het verbeteren van de dienstverlening binnen de gemeente. Houd er rekening mee dat een arbeidsrelatie met de gemeente Hardenberg niet is toegestaan bij deze opdracht.
Profiel
Je beschikt over een afgeronde hbo bacheloropleiding in Social Work, Rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening en hebt relevante werkervaring in een gemeentelijke setting. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt empathisch omgaan met inwoners in financiële nood. Je bent besluitvaardig en oplossingsgericht, met sterke administratieve vaardigheden. Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week en bent bereid om fysiek aanwezig te zijn op het gemeentehuis in Hardenberg.
Eisen
Voldoen aan de uitvoeringsvoorwaarde zoals vermeld in de uitvraag.
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in Social Work, Rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening.
Uurtarief maximaal €70,- exclusief btw, inclusief reiskosten en fee Flextender.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkomensconsulent binnen een gemeentelijke instelling.
Minimaal 3 jaar ervaring met het voeren van intakegesprekken voor bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet.
Minimaal 3 jaar werkervaring met Suite, te benoemen in het CV.
Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis van Hardenberg tussen 8:30 en 17:00 uur.
Beschikbaarheid uiterlijk per maandag 28 april 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur.
Wensen
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeentelijke instelling (50 punten).
Aantoonbare kennis van de Participatiewet en aanverwante regelgeving (25 punten).
Maximaal 45 minuten reistijd enkele reis naar het gemeentehuis Hardenberg (15 punten).
Een afgeronde training/cursus op het gebied van de Participatiewet (10 punten).