Als Informatieanalist binnen het cluster Vreemdelingen voor de applicatie NDS ben je verantwoordelijk voor het beschrijven en verfijnen van user stories op de backlog. Je speelt een cruciale rol in het actualiseren en aanvullen van bestaande documentatie zoals use cases. Je verwerft diepgaande kennis van de functionele aspecten van de systemen en fungeert als vraagbaak voor je collega's. Daarnaast onderhoud je nauw contact met de product owner van het Cluster en ben je verantwoordelijk voor de applicatie NDS, waarbij je de wensen en eisen van de business en overige stakeholders begrijpt. Verder ondersteun je de Cluster product owner bij het bepalen en prioriteren van de gewenste functionaliteiten.
We zoeken een gemotiveerde Informatieanalist met uitstekende communicatieve vaardigheden, die goed kan samenwerken binnen een team. Je hebt ervaring in het schrijven van user stories en het bijhouden van documentatie. Een grondige kennis van de functionele aspecten van ICT-systemen en de vaardigheid om deze kennis over te brengen op collega's is essentieel. Je moet in staat zijn om nauw samen te werken met stakeholders en functioneel sturing te geven aan teamleden. Ervaring in een vergelijkbare rol binnen de publieke sector is een pré. Daarnaast ben je proactief en heb je een analytisch denkvermogen om het management te adviseren over methoden en technieken.
Je hebt een actieve rol in het DevOps team.
- Je gaat actief op zoek naar informatie wanneer je dit nodig hebt
- Je bent zelf instaat deze opdracht in een tijdlijn uit een te zetten, te prioriteren en de risico’s en afhankelijkheden aan te geven;
- Je bent een drijvende kracht in het team en kan hen coachen waar dat nodig is.
- Als je een opdracht afrondt kan jij je kennis goed borgen in documentatie en overdragen aan je collega
Vakmatige taken (per sprint):
- Je bepaalt testbare acceptatiecriteria
- Je bepaalt samen met het DevOps team de definitie van “klaar’’ vooraf zodat het werk ook echt voldoet aan de kwaliteitseisen
- Je bepaalt wanneer het testen moet worden voortgezet of gestopt voordat het systeem aan de klant kan worden
opgeleverd (in hoeverre wordt voldaan aan de acceptatiegraad en wat de dekkingsgraad is)