Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontactinloggen
inloggenopdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Functioneel beheerde …

Logo Gemeente Zeist

Functioneel beheerder Dienstverlening

Gemeente Zeist

Zeist, Utrecht
 | 
Z.s.m.
24 UUR REAGEER VOOR 26-06-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Uitvoeringsvoorwaarde

Bij de opdrachtverlening aan de ondernemer die inschrijft en voor gunning in aanmerking komt, mag er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaan met de gemeente Zeist. De inschrijver moet dit waarborgen, en rekening houden met het feit dat de werkzaamheden onder direct toezicht en leiding van de gemeente plaatsvinden. Dit betekent dat de inschrijver niet voldoet aan de zelfstandigheidscriteria volgens de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente heeft aangegeven dat als de inschrijver een ZZP-er is, er niet aan deze uitvoeringsvoorwaarde voldaan wordt.

Organisatie

De gemeente Zeist is een dynamische werkgever waar betrokken medewerkers zichzelf kunnen zijn. We werken volgens onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. Met ongeveer 400 collega’s bedienen we 67.000 inwoners, waardoor de organisatie persoonlijk en toegankelijk is. We waarderen diversiteit en verwelkomen iedereen die de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie meebrengt. In Zeist krijg je de ruimte om vanuit je eigen verantwoordelijkheid te werken, ondersteund door collegialiteit, zodat je blijft groeien. We zoeken niet naar perfectie, maar naar iemand die zijn of haar kwaliteiten en zelfkennis inzet met humor en lef.

Team

Je maakt deel uit van het team Informatievoorziening, bestaande uit zo'n 55 collega's. Binnen het subteam Functioneel Beheer werk je samen aan het beheer van de (kern)applicaties van de gemeente. Als functioneel beheerder Dienstverlening ben je verantwoordelijk voor het onderhoud van de applicaties binnen dit domein, met een focus op Key2Burgerzaken. Je levert tweedelijns ondersteuning aan gebruikers en doet verbetervoorstellen op basis van gebruiksbehoeften. Tevens fungeer je als regisseur richting leveranciers van SaaS-oplossingen en speel je een ondersteunende rol bij de organisatie van de verkiezingen op 29 oktober.

Vereist profiel

De ideale kandidaat heeft ervaring met functioneel beheer en is bekend met applicaties binnen de overheid, bij voorkeur in de dienstverlening. Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en bent in staat om effectief samen te werken met zowel gebruikers als leveranciers. Je bent proactief in het signaleren van verbeterpotentieel en hebt een probleemoplossend vermogen. Daarnaast is het belangrijk dat je goed kunt omgaan met veranderingen en dat je flexibel bent in je aanpak. Een afgeronde relevante opleiding en kennis van SaaS-oplossingen zijn een pré.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van burgerzakenprocessen gegevens uitwissel processen en basisregistraties binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als Functioneel beheerder;

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskundige informatie (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel beheerder bij een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare BiSL certificering of bereid om dit te behalen (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van één of meerdere applicaties binnen het domein dienstverlening zoals Key2burgerzaken, JCC betalen, Qmatic en Procura (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met functioneel beheer taken rondom verkiezingen (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het testen van applicaties en koppelingen (10 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025, voor 24 uur per week tot 1 februari 2026 (5 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Goed kunnen samenwerken met de collega’s binnen het domein (teamspeler);
  • Opgedane kennis snel kunnen toepassen, zodat je snel de ins en outs van de betreffende applicatie(s) beheerst (analytisch vaardig);
  • Kennis hebben van de processen en ontwikkelingen binnen het domein;
  • Pro-actief handelen in communicatie en advisering;
  • Je hierbij als eigenaar opstellen en denken vanuit de gebruikers van de applicatie;
  • Je ziet innovatieve mogelijkheden en vertaalt dit naar kansen voor de toekomst;
  • Je bent een verbinder en beweegt gemakkelijk in diverse kringen op diverse niveaus.
Deze opdracht is niet meer beschikbaar

De vacature die u heeft gekozen is verlopen.

Reageer direct
Standplaats:
Zeist, Utrecht
Vanaf:
Tot:
Z.s.m.
31-01-2026
Max tarief:
null euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
24 uur
reageer voor 26-06-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved