Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausomzetverloningover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Consulent Inkomen & …

Logo Gemeente Tytsjerksteradiel

Consulent Inkomen & Huisvesting Statushouders

Gemeente Tytsjerksteradiel

Burgum
 | 
27-10-2025
TOT € 80 28 UUR REAGEER VOOR 10-10-2025 VIA DAS

Functieomschrijving

Binnen het team Werk en Inkomen van de gemeente Tytsjerksteradiel zijn wij op zoek naar een enthousiaste en toegankelijke Consulent Inkomen & Huisvesting Statushouders. Deze professional handelt zelfstandig meldingen en aanvragen binnen het kader van het Sociaal Domein, inclusief Participatie, IOAW en gemeentelijke minimaregelingen. De Consulent adviseert, informeert en onderhoudt belangrijke contacten met klanten, leveranciers en andere externe partners. De functie is ingeschaald in schaal 9 volgens de cao Gemeenten. Vanwege de wet DBA bestaat er een risico op een fictieve dienstbetrekking, waardoor zelfstandigen zonder personeel en BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder niet kunnen inschrijven op deze opdracht.

Vereist profiel

  • Enthousiaste en toegankelijke houding.
  • Ervaring in het Sociaal Domein, bij voorkeur met Participatie en minimaregelingen.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en in staat om samen te werken met diverse partijen.
  • Zelfstandig werken en initiatieven nemen in een dynamische omgeving.
  • Flexibel en proactief, met een focus op het ondersteunen van statushouders.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding.
  • De kandidaat het werkervaring met het programma Civsam I-Samenleving.
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar relevantie werkervaring als Inkomen Consulent en als consulent Huisvesting en Inkomen statushouders bij de gemeente.
  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Wensen

  • De mate van werkervaring als inkomen consulent binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv of motivatie).
  • Mate van ervaring met het systeem Civision I-Samenleving. Dit blijkt uit cv of motivatiebrief.
  • De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Verantwoordelijkheden

  • (Participatie) IOAW, gemeentelijke minimaregelingen;
  • Toetst zelfstandig rapporten en beschikkingen aan de wet- en regelgeving;
  • Stelt het recht op de aangevraagde verstrekking en/of voorziening vast;
  • Stelt zelfstandig brieven, rapportages en beschikkingen op;
  • Voert zelfstandig rechtmatig en doelmatigheid (her)onderzoeken uit in samenwerking met handhaving;
  • Voert de wet bestuurlijke boete uit;
  • Stelt zelfstandig (her-)indicaties op;
  • Voert rekenkundige werkzaamheden uit;
  • Voert beëindigingsonderzoeken uit en eventuele invorderingsonderzoeken;
  • Verricht de poortwachter taak/handhaving ter voorkoming van oneigenlijk/misbruik van verstrekkingen en/of voorzieningen;
  • Voert procedures, richtlijnen en regelingen uit op een complex en breed terrein van de participatiewet;
  • Adviseert, informeert en onderhoudt contacten met inwoners en externe partners;
  • Verstrekt voorlichting (doorverwijzing) aan klanten, interne en externe partners over bijstandverlening, voorliggende en hulpverlenende instanties;
  • Draagt bij aan het behalen van de taakstelling huisvesting statushouders; toewijzen van beschikbare woningen aan statushouders en coördineren van de procedure met woningcorporaties en Vluchtelingenwerk;
  • Verricht alle administratieve werkzaamheden die voortvloeien uit de bovenstaande taken.

Competenties

  • is zelfstandig;
  • is proactief;
  • is besluitvaardig;
  • werkt graag binnen teamverband.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Burgum
Vanaf:
Tot:
27-10-2025
31-01-2026
Max tarief:
80 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
28 uur
reageer voor 10-10-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage

Telefoon: 070 - 20 42 432WhatsApp: 070 - 20 42 432Belafspraak plannen via MS Bookings
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved