Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Beleidsadviseur gelu …

Logo Gemeente Breda

Beleidsadviseur geluid

Gemeente Breda

Breda
 | 
13-10-2025
24 UUR REAGEER VOOR 29-10-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Functieomschrijving

Als beleidsadviseur geluid bij de Gemeente Breda speel je een cruciale rol in het creëren van een gezonde en aantrekkelijke leefomgeving. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van milieubeleid omtrent geluid en trillingen, waarbij je omzetten van wetgeving naar praktische adviezen centraal staat. Je werkt nauw samen met verschillende collega’s en stakeholders om draagvlak te creëren voor geluid gerelateerde thema’s en vindt oplossingen in de vroegste fases van stedelijke ontwikkeling. Je advies betreft onder andere vergunningen en geluidsmetingen, waarbij je zorgt voor kwalitatieve uitvoering. Jouw inzet is van groot belang in een tijd van groeiende woningbouw en de daarmee samenhangende uitdagingen op het gebied van geluid en trillingen.

Vereist profiel

Je hebt een hbo werk- en denkniveau met een afgeronde milieu gerelateerde opleiding en aanvullende training in akoestiek. Je beschikt over kennis van milieubeleid, relevante regelgeving en richtlijnen, specifiek op het gebied van geluid en trillingen. Je bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd te beheren en je werk effectief te prioriteren. Met sterke communicatieve vaardigheden weet je zowel mondeling als schriftelijk draagvlak te creëren. Daarnaast heb je een goede politieke en bestuurlijke affiniteit om effectief samen te werken binnen het team Milieu van de Gemeente Breda.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding en een afgeronde opleiding/cursus voor geluid, zoals de Hogere Cursus Akoestiek. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als adviseur geluid bij een gemeente, een adviesbureau of omgevingsdienst. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Milieukunde. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als adviseur geluid bij een gemeente of omgevingsdienst. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beoordelen van geluidwering, gevelonderzoeken en heeft kennis van bijbehorende software (zoals Geomilieu). Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beoordelen van akoestisch onderzoek, waaronder wegverkeerslawaai en spoorweglawaai. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beoordelen en adviseren over geluid, onder de Omgevingswet. Waaronder ervaring met ETFAL geluid (zoals stemgeluid, parkeren, geluid van sporten) en de nieuwe systematiek VNG richtafstanden. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Adviesvaardigheden: Je zoekt de verbinding met mensen, creëert draagvlak, geeft helder advies, hebt je stakeholdermanagement op orde; - Analytisch: organiseren en analyseren van complexe vraagstukken - Politieke sensitiviteit: Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en hebt eerdere ervaring opgedaan bij een gemeente, provincie, ministerie of omgevingsdienst; - Eigenaarschap tonen: Je neemt verantwoordelijkheid en toont eigenaarschap; - Communicatie schriftelijk: je kunt een zakelijk en bondig stuk schrijven, waarbij je hoofdlijnen en details goed kunt onderscheiden en structureren; - Oplossingsgericht: Je bent creatief, flexibel en praktisch. - Plannen; Je weet, ook bij een veelheid aan verschillende grote en kleine vragen, je werk zelf goed in te delen, plannen en prioriteren. De woensdag 1 oktober en donderdag 2 oktober zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Competenties

  • Adviesvaardigheden: Je zoekt de verbinding met mensen, creëert draagvlak, geeft helder advies, hebt je stakeholdermanagement op orde;
  • Analytisch: organiseren en analyseren van complexe vraagstukken
  • Politieke sensitiviteit: Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en hebt eerdere ervaring opgedaan bij een gemeente, provincie, ministerie of omgevingsdienst;
  • Eigenaarschap tonen: Je neemt verantwoordelijkheid en toont eigenaarschap;
  • Communicatie schriftelijk: je kunt een zakelijk en bondig stuk schrijven, waarbij je hoofdlijnen en details goed kunt onderscheiden en structureren;
  • Oplossingsgericht: Je bent creatief, flexibel en praktisch.
  • Plannen; Je weet, ook bij een veelheid aan verschillende grote en kleine vragen, je werk zelf goed in te delen, plannen en prioriteren. De woensdag 1 oktober en donderdag 2 oktober zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Breda
Vanaf:
Tot:
13-10-2025
30-04-2026
Max tarief:
null euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
24 uur
reageer voor 29-10-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved