In deze functie ben je verantwoordelijk voor diverse taken binnen het team Inkomen van de gemeente Alphen aan den Rijn. Je verzorgt intakegesprekken met klanten die aanvragen levensonderhoud en/of bijzondere bijstand indienen. Daarnaast informeer je klanten over hun rechten en plichten en handel je aanvragen zelfstandig af. Je voert analyses uit naar rechtmatigheid en doelmatigheid en stelt rapporten en beschikkingen op. Met een eigen klantenbestand beheer je dienstverlenende gesprekken, waarbij je investeert in een goede relatie met de klant. Ook werk je samen met collega’s aan deelopdrachten, zoals ondersteuning bij inhaalslagen en het afvangen van intakegesprekken.
Wij zijn op zoek naar een kandidaat met aantoonbaar HBO werk- en denkniveau en actuele kennis van de Participatiewet. Je hebt ervaring met het analyseren en onderzoeken van aanvragen voor verschillende voorzieningen. Kennis van het sociale domein en van de Alphense beleidsuitgangspunten is essentieel. Ook heb je ervaring met Suite WIZ en ben je bekend met de omgekeerde toets. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden, ben je klantgericht en teamgericht, en weet je in stressvolle situaties de rust te behouden. Je hebt kennis van motiverende gesprekstechnieken en stimuleert de zelfredzaamheid van onze burgers.
De vacature die u heeft gekozen is verlopen.