Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontactinloggen
inloggenopdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontact
WERKEN ALS / Medewerker Servicedesk B (Schaal 7) >>
homeKlik hier voor de homepage

Wat doet een Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)?

Functieomschrijving

Als medewerker van de servicedesk is het jouw verantwoordelijkheid om als aanspreekpunt voor eindgebruikers op te treden en ondersteuning bieden bij IT-gerelateerde vragen. Je registreert meldingen in een servicemanagementtool en probeert binnenkomende calls zo snel mogelijk op te lossen. Dit houdt ook in dat je zorgt voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten, en het aanmaken van gebruikersaccounts. Het is je taak om problemen te analyseren en deze te routeren naar de juiste afdeling indien nodig. Ook ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang van openstaande meldingen en communicatie hierover met de eindgebruikers.

Salarisindicatie

Het salaris voor de functie van medewerker servicedesk varieert doorgaans tussen de €2.500 en €3.500 per maand, afhankelijk van de ervaring en specifieke vaardigheden die je meebrengt. Bij zzp opdrachten kunnen de tarieven hoger liggen, vooral wanneer je interim werk bij de overheid verricht. De tarieven voor dergelijke opdrachten variëren vaak, afhankelijk van de duur en complexiteit van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld, het werken aan opdrachten bij de overheid kan een aantrekkelijk salaris met zich meebrengen, terwijl je ook toegang hebt tot netwerk- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Typische Werkzaamheden

De dagelijkse taken van een medewerker servicedesk omvatten onder andere het beantwoorden van vragen van eindgebruikers via telefoon, e-mail of chat, en het registreren van deze vragen in een servicemanagement-systeem zoals TOPdesk. Je helpt gebruikers met hun IT-vragen door het geven van instructies of het aanbieden van oplossingen voor problemen met hun hardware of software. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van documentatie over veelgestelde vragen en oplossingen, zodat je efficiënt en effectief kunt werken. Samen met je team zorg je ervoor dat iedereen goed op de hoogte is van de status van openstaande klachten en meldingen.

Opleiding en Specialisatie

Om je te specialiseren in de rol van medewerker servicedesk is doorgaans een afgeronde MBO-opleiding in de richting van ICT of een aanverwante studie vereist. Veel professionals in deze functie behalen ook aanvullende certificaten zoals ITIL, dat helpt bij het optimaliseren van de servicemanagementprocessen. Door het opdoen van ervaring op een ICT servicedesk, bijvoorbeeld via zzp opdrachten of interim werk, ontwikkel je vaardigheden die noodzakelijk zijn voor verdere groei in de sector. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar functies zoals senior servicedesk medewerker, servicemanager of zelfs naar functies die zich richten op IT-management.

Overzicht: Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

OPLEIDINGSNIVEAU:

MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)

SALARISINDICATIE IN LOONDIENST

€2500 - €3500 per maand

INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP

€3000 - €5000 per maand

DOORGROEIMOGELIJKHEDEN

Senior Servicedesk Medewerker, Servicemanager, IT Manager

COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN

Communicatieve vaardigheden, Probleemoplossend vermogen, Klantgerichtheid, Flexibiliteit

GERELATEERDE FUNCTIES

Servicedesk Manager, IT Support Specialist, IT Consultant, ICT Beheerder

Wat doet een Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)?

Functieomschrijving

Als medewerker van de servicedesk is het jouw verantwoordelijkheid om als aanspreekpunt voor eindgebruikers op te treden en ondersteuning bieden bij IT-gerelateerde vragen. Je registreert meldingen in een servicemanagementtool en probeert binnenkomende calls zo snel mogelijk op te lossen. Dit houdt ook in dat je zorgt voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten, en het aanmaken van gebruikersaccounts. Het is je taak om problemen te analyseren en deze te routeren naar de juiste afdeling indien nodig. Ook ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang van openstaande meldingen en communicatie hierover met de eindgebruikers.

Salarisindicatie

Het salaris voor de functie van medewerker servicedesk varieert doorgaans tussen de €2.500 en €3.500 per maand, afhankelijk van de ervaring en specifieke vaardigheden die je meebrengt. Bij zzp opdrachten kunnen de tarieven hoger liggen, vooral wanneer je interim werk bij de overheid verricht. De tarieven voor dergelijke opdrachten variëren vaak, afhankelijk van de duur en complexiteit van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld, het werken aan opdrachten bij de overheid kan een aantrekkelijk salaris met zich meebrengen, terwijl je ook toegang hebt tot netwerk- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Typische Werkzaamheden

De dagelijkse taken van een medewerker servicedesk omvatten onder andere het beantwoorden van vragen van eindgebruikers via telefoon, e-mail of chat, en het registreren van deze vragen in een servicemanagement-systeem zoals TOPdesk. Je helpt gebruikers met hun IT-vragen door het geven van instructies of het aanbieden van oplossingen voor problemen met hun hardware of software. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van documentatie over veelgestelde vragen en oplossingen, zodat je efficiënt en effectief kunt werken. Samen met je team zorg je ervoor dat iedereen goed op de hoogte is van de status van openstaande klachten en meldingen.

Opleiding en Specialisatie

Om je te specialiseren in de rol van medewerker servicedesk is doorgaans een afgeronde MBO-opleiding in de richting van ICT of een aanverwante studie vereist. Veel professionals in deze functie behalen ook aanvullende certificaten zoals ITIL, dat helpt bij het optimaliseren van de servicemanagementprocessen. Door het opdoen van ervaring op een ICT servicedesk, bijvoorbeeld via zzp opdrachten of interim werk, ontwikkel je vaardigheden die noodzakelijk zijn voor verdere groei in de sector. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar functies zoals senior servicedesk medewerker, servicemanager of zelfs naar functies die zich richten op IT-management.

Overzicht: Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

OPLEIDINGSNIVEAU:

MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)

SALARISINDICATIE IN LOONDIENST

€2500 - €3500 per maand

INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP

€3000 - €5000 per maand

DOORGROEIMOGELIJKHEDEN

Senior Servicedesk Medewerker, Servicemanager, IT Manager

COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN

Communicatieve vaardigheden, Probleemoplossend vermogen, Klantgerichtheid, Flexibiliteit

GERELATEERDE FUNCTIES

Servicedesk Manager, IT Support Specialist, IT Consultant, ICT Beheerder

Bekijk alle opdrachten en vacatures
voor Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

Geen opdrachten gevonden
Klik hier om naar de homepage te gaan en alle opdrachten te bekijken.
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved