Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausomzetverloningover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
WERKEN ALS / Medewerker Servicedesk B (Schaal 7) >>
homeKlik hier voor de homepage

Wat doet een Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)?

Functieomschrijving

Als medewerker van de servicedesk is het jouw verantwoordelijkheid om als aanspreekpunt voor eindgebruikers op te treden en ondersteuning bieden bij IT-gerelateerde vragen. Je registreert meldingen in een servicemanagementtool en probeert binnenkomende calls zo snel mogelijk op te lossen. Dit houdt ook in dat je zorgt voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten, en het aanmaken van gebruikersaccounts. Het is je taak om problemen te analyseren en deze te routeren naar de juiste afdeling indien nodig. Ook ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang van openstaande meldingen en communicatie hierover met de eindgebruikers.

Salarisindicatie

Het salaris voor de functie van medewerker servicedesk varieert doorgaans tussen de €2.500 en €3.500 per maand, afhankelijk van de ervaring en specifieke vaardigheden die je meebrengt. Bij zzp opdrachten kunnen de tarieven hoger liggen, vooral wanneer je interim werk bij de overheid verricht. De tarieven voor dergelijke opdrachten variëren vaak, afhankelijk van de duur en complexiteit van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld, het werken aan opdrachten bij de overheid kan een aantrekkelijk salaris met zich meebrengen, terwijl je ook toegang hebt tot netwerk- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Typische Werkzaamheden

De dagelijkse taken van een medewerker servicedesk omvatten onder andere het beantwoorden van vragen van eindgebruikers via telefoon, e-mail of chat, en het registreren van deze vragen in een servicemanagement-systeem zoals TOPdesk. Je helpt gebruikers met hun IT-vragen door het geven van instructies of het aanbieden van oplossingen voor problemen met hun hardware of software. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van documentatie over veelgestelde vragen en oplossingen, zodat je efficiënt en effectief kunt werken. Samen met je team zorg je ervoor dat iedereen goed op de hoogte is van de status van openstaande klachten en meldingen.

Opleiding en Specialisatie

Om je te specialiseren in de rol van medewerker servicedesk is doorgaans een afgeronde MBO-opleiding in de richting van ICT of een aanverwante studie vereist. Veel professionals in deze functie behalen ook aanvullende certificaten zoals ITIL, dat helpt bij het optimaliseren van de servicemanagementprocessen. Door het opdoen van ervaring op een ICT servicedesk, bijvoorbeeld via zzp opdrachten of interim werk, ontwikkel je vaardigheden die noodzakelijk zijn voor verdere groei in de sector. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar functies zoals senior servicedesk medewerker, servicemanager of zelfs naar functies die zich richten op IT-management.

Overzicht: Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

OPLEIDINGSNIVEAU:

MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)

SALARISINDICATIE IN LOONDIENST

€2500 - €3500 per maand

INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP

€3000 - €5000 per maand

DOORGROEIMOGELIJKHEDEN

Senior Servicedesk Medewerker, Servicemanager, IT Manager

COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN

Communicatieve vaardigheden, Probleemoplossend vermogen, Klantgerichtheid, Flexibiliteit

GERELATEERDE FUNCTIES

Servicedesk Manager, IT Support Specialist, IT Consultant, ICT Beheerder

Wat doet een Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)?

Functieomschrijving

Als medewerker van de servicedesk is het jouw verantwoordelijkheid om als aanspreekpunt voor eindgebruikers op te treden en ondersteuning bieden bij IT-gerelateerde vragen. Je registreert meldingen in een servicemanagementtool en probeert binnenkomende calls zo snel mogelijk op te lossen. Dit houdt ook in dat je zorgt voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten, en het aanmaken van gebruikersaccounts. Het is je taak om problemen te analyseren en deze te routeren naar de juiste afdeling indien nodig. Ook ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang van openstaande meldingen en communicatie hierover met de eindgebruikers.

Salarisindicatie

Het salaris voor de functie van medewerker servicedesk varieert doorgaans tussen de €2.500 en €3.500 per maand, afhankelijk van de ervaring en specifieke vaardigheden die je meebrengt. Bij zzp opdrachten kunnen de tarieven hoger liggen, vooral wanneer je interim werk bij de overheid verricht. De tarieven voor dergelijke opdrachten variëren vaak, afhankelijk van de duur en complexiteit van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld, het werken aan opdrachten bij de overheid kan een aantrekkelijk salaris met zich meebrengen, terwijl je ook toegang hebt tot netwerk- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Typische Werkzaamheden

De dagelijkse taken van een medewerker servicedesk omvatten onder andere het beantwoorden van vragen van eindgebruikers via telefoon, e-mail of chat, en het registreren van deze vragen in een servicemanagement-systeem zoals TOPdesk. Je helpt gebruikers met hun IT-vragen door het geven van instructies of het aanbieden van oplossingen voor problemen met hun hardware of software. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van documentatie over veelgestelde vragen en oplossingen, zodat je efficiënt en effectief kunt werken. Samen met je team zorg je ervoor dat iedereen goed op de hoogte is van de status van openstaande klachten en meldingen.

Opleiding en Specialisatie

Om je te specialiseren in de rol van medewerker servicedesk is doorgaans een afgeronde MBO-opleiding in de richting van ICT of een aanverwante studie vereist. Veel professionals in deze functie behalen ook aanvullende certificaten zoals ITIL, dat helpt bij het optimaliseren van de servicemanagementprocessen. Door het opdoen van ervaring op een ICT servicedesk, bijvoorbeeld via zzp opdrachten of interim werk, ontwikkel je vaardigheden die noodzakelijk zijn voor verdere groei in de sector. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar functies zoals senior servicedesk medewerker, servicemanager of zelfs naar functies die zich richten op IT-management.

Overzicht: Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

OPLEIDINGSNIVEAU:

MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)

SALARISINDICATIE IN LOONDIENST

€2500 - €3500 per maand

INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP

€3000 - €5000 per maand

DOORGROEIMOGELIJKHEDEN

Senior Servicedesk Medewerker, Servicemanager, IT Manager

COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN

Communicatieve vaardigheden, Probleemoplossend vermogen, Klantgerichtheid, Flexibiliteit

GERELATEERDE FUNCTIES

Servicedesk Manager, IT Support Specialist, IT Consultant, ICT Beheerder

Bekijk alle opdrachten en vacatures
voor Medewerker Servicedesk B (Schaal 7)

1 Opdrachten gevonden
Logo Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

Medewerker Servicedesk B (Schaal 7

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

Assen - Drenthe
 | 
04-11-2025
40 UUR REAGEER VOOR 07-10-2025 VIA BROKER
Let op: deze opdracht is afkomstig van één van de brokers van de opdrachtgever. We zijn bij De Transparante Broker tegen ketenvorming, maar kiezen er toch voor om deze opdracht door te plaatsen. Lees hier waarom.
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Functieomschrijving

Als Medewerker Servicedesk B bij het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat ben je het aanspreekpunt voor eindgebruikers, waar je ondersteuning biedt bij diverse ICT-vraagstukken. Je streeft ernaar om binnenkomende meldingen direct op te lossen, maar registreert deze ook in de servicemanagement tool TOPdesk. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten en het aanmaken van gebruikersaccounts. Bovendien analyseer je meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren, waarna je meldingen indien nodig doorverwijst naar andere behandelaarsgroepen. Tevens houd je de voortgang van openstaande meldingen in de gaten en informeer je eindgebruikers over de status van deze meldingen.

Gewenst Profiel

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van ICT.
  • Ervaring met servicemanagement tools, bij voorkeur TOPdesk.
  • Klantgerichte houding en goede communicatieve vaardigheden.
  • Oplossingsgericht met het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Analytisch vermogen om meldingen te evalueren en problemen te signaleren.

Eisen

  • Opdracht is niet geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA.
  • Afgeronde MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4
  • Certificaat ITILV4
  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO ICT afgerond + jaar werkervaring (3 jaar)
  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO afgerond + 0 6 jaar werkervaring Maximale reistijd 1 uur 36 uur per week beschikbaar

Wensen

  • Ervaring met: TOPdesk
  • MACOS besturingsysteem
  • Citrix
  • Windows 10/11
  • Office 365
  • App-v
  • Microsoft/Oracle authenticator
  • Intune
  • Entra-id
  • Werkervaring bij een (semi) overheidsinstelling.
  • Registreren van binnenkomende wijzigingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesK
  • Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling (BMC/DWP)
  • Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren
  • Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding
  • Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen

Competenties

  • Flexibel
  • Analytisch
  • Zorgvuldig
  • Zelfstandig / tonen van eigen initiatief
  • Klantgericht
  • Sociale en communicatieve vaardigheden
  • (Snel kunnen schakelen tussen het digitale kennisniveau van gebruikers binnen de overheid
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage

Telefoon: 070 - 20 42 432WhatsApp: 070 - 20 42 432Belafspraak plannen via MS Bookings
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved