Ga naar de inhoud
Over de Transparante Broker >> ontmoet onze senior recruiter nelani

Ontmoet onze senior recruiter: Nelani!

Blog

Mijn naam is Nelani Roetz. Ik kom uit Zuid-Afrika en ben vier jaar geleden naar Nederland verhuisd, samen met mijn geweldige man en onze twee kinderen van zes en zeven jaar. Voordat ik naar Nederland kwam, werkte ik als business-analist bij een private bank in Zuid-Afrika. Hier in Nederland ben ik in tech-recruitment gaan werken, waarbij mijn achtergrond in bedrijfsanalyse erg van pas komt. Inmiddels werk ik nu een jaar bij De Transparante Broker.

Wat vind je het leukst aan je werk?

Ik vind het heel leuk dat mijn werk zo gevarieerd is. Het is niet alleen tech-recruitment: ik gebruik ook veel van mijn achtergrond in bedrijfsanalyse om onze processen te optimaliseren. De Transparante Broker groeit snel, wat voor een leuke uitdaging zorgt. Daarnaast hebben we een fantastisch team; ik werk graag samen met onze student-ondersteuners Aniek en Tessa. We hebben ook net een nieuwe recruiter, Michelle, die veel kennis en ervaring meebrengt. Onze oprichters Bas en JP zorgen altijd voor een gezellige en energieke sfeer!

Hoe zou je jouw rol binnen De Transparante Broker omschrijven?

Dat is een lastige vraag! Eigenlijk ben ik overal wel bij betrokken. Ik heb veel contact met onze kandidaten, zowel telefonisch als per mail. Ik plan hun gesprekken in, beantwoord vragen en regel de contracten. Naast mijn werk in recruitment ben ik ook bezig met het testen van systemen en het optimaliseren van processen. Eigenlijk doe ik een beetje van alles, en dat maakt mijn werk juist zo leuk.

Wat merk je vooral van onze groei?

Vooral de sfeer in het team. We zijn allemaal ontzettend enthousiast over hoe het nu gaat en iedereen komt met nieuwe ideeën, vooral onze oprichters Bas en JP, maar ook onze student-ondersteuners. Dit zorgt voor een bruisende atmosfeer en geeft ons allemaal veel energie.

Wat is jouw ochtendritueel om de werkdag goed te beginnen?

Allereerst breng ik de kinderen naar school. Als ik dan begin met werken, pak ik altijd eerst een kop koffie en een fles water. Ik heb een checklist met dingen die urgent zijn en meteen ’s ochtends opgepakt moeten worden. Als dit gedaan is begin ik eerst met de e-mails en kijk ik daarna naar de nieuwe sollicitaties.

Welke eigenschap van jezelf komt goed tot uiting in je werk?

Ik denk mijn enthousiasme! Ik ben altijd gemotiveerd om met mensen te werken en in contact te staan met de kandidaten. Daarnaast houd ik ervan om dingen van mijn to-do-lijstje af te strepen – dat geeft me altijd een goed gevoel. En ik werk graag samen met collega’s!

Welke vaardigheden zou je graag nog verder willen ontwikkelen?

Mijn Nederlands! Ik spreek van origine Afrikaans wat sterk verwant is aan de Nederlanse taal, maar de grammatica en sommige woorden zijn toch anders. Om mijn spreekvaardigheden en grammatica te verbeteren heb ik heb één keer per week Nederlandse les en dat is ontzettend leuk! Daarnaast wil ik me ook verder ontwikkelen op het gebied van time-management. Vier jaar geleden werkte iedereen nog gewoon vijf dagen op kantoor en gingen de kinderen naar school, maar door Covid is de structuur van de dag heel anders geworden. Dat heeft ook goede kanten, maar het vraagt soms wat aanpassing als het om time-management gaat.