Amsterdam biedt zijn inwoners de mogelijkheid om wekelijks grof afval onbeperkt aan te bieden op straat. Echter, de gemeente heeft de ambitie om dit systeem te veranderen naar een inzameling via recyclepunten, waarbij het aanbieden op afspraak zal worden geïntroduceerd. Dit vraagt om een uitgebreide aanpassing van zowel gemeentelijke processen als de betrokken bewoners. De opdracht richt zich erop om de werkprocessen en werkinstructies te verduidelijken en te verbeteren. Uiteindelijk dient er ook een monitoringsysteem te worden opgezet om de prestaties effectief te kunnen volgen, met als doel de opschaling van deze aanpak naar andere gebieden van de stad in 2027.
Voor deze functie als Senior Projectleider Grof Afval op Afspraak is het essentieel dat de kandidaat uitgebreide ervaring heeft in projectmanagement, bij voorkeur binnen gemeentelijke of openbare diensten. Ervaring met veranderprocessen, vooral in de context van afvalinzameling en circulariteit, is een pre. Daarnaast is kennis van en ervaring met ICT-systemen en gedragsverandering cruciaal. De kandidaat moet sterke communicatieve vaardigheden hebben, zowel in schrift als mondeling, en moet in staat zijn om verschillende belanghebbenden te coördineren en te motiveren. Tot slot verwachten we een proactieve houding en de vaardigheid om strategisch te denken en te handelen.