De functie omvat het ontwerpen en beheren van een standaard werkwijze voor het gebruik van TheyDo binnen het Ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV). Je ondersteunt uitvoeringsorganisaties bij het integreren van hun bestaande klantreizen in TheyDo en begeleidt hen in het gebruik van de tooling. Daarnaast analyseer je klantreizen en signaleert dienstverleningspatronen, zoals aanvragen, bezwaren, wachttijden en terugkoppelingen. In samenwerking met de uitvoering stel je herbruikbare bouwblokken op voor een klantreis-bibliotheek. Tevens organiseer en faciliteer je werksessies of workshops om ketenbrede klantreizen inzichtelijk te maken en te verbeteren.
Wij zijn op zoek naar een kandidaat met sterke analytische vaardigheden en ervaring in procesoptimalisatie. Je dient proactief en communicatief vaardig te zijn, en in staat om effectief samen te werken met verschillende stakeholders. Ervaring met klantreizen en het gebruik van digitale tooling is een pré. Een relevante achtergrond binnen de publieke sector of bij uitvoeringsorganisaties is gewenst. Flexibiliteit en een resultaatgerichte instelling zijn cruciaal voor deze rol.