Binnen het team Vergunningverlening is het project Administratieve Lastenverlichting gestart om de werkdruk bij vergunningverleners te verlagen en de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. De administratieve last bij vergunningverleners is de laatste jaren fors toegenomen. Dit project onderzoekt of administratief werk kan worden overgedragen aan een procesondersteuner. Na een succesvolle pilotfase in 2024-2025 is het tijd voor de volgende stap: de implementatie van procesondersteuning in de praktijk. Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor de uitrol van dit project en werk je aan duurzame oplossingen voor administratieve ontlasting.
Als projectleider geef jij richting aan de uitrol van procesondersteuning binnen het team Vergunningverlening. Je stelt een gedetailleerd uitrolplan op, werkt processen uit en schrijft heldere werkinstructies. Je test werkzaamheden in de praktijk en lost knelpunten op. Daarnaast onderzoek je technische oplossingen ter vervanging van handmatige processen en verzamel je best practices bij andere omgevingsdiensten. Je bent ook verantwoordelijk voor het aannemen en inwerken van uitvoerende collega's, in samenwerking met HRM en OR.
Wij zoeken een energieke en ervaren projectleider die ervaring heeft met verandertrajecten en implementatie in een complexe organisatie. Je hebt affiniteit met administratieve processen en dienstverlening binnen de overheid. Zelfstandig en hands-on werken is voor jou vanzelfsprekend, terwijl je goed kunt schakelen met verschillende stakeholders. Je denkt creatief, kritisch en oplossingsgericht. Ervaring en kennis van vergunningverlening is een sterke pré. Je bent beschikbaar voor de duur van 1 jaar, vanaf november 2025, voor 32-36 uur per week.
Tilburg, Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant
De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage