GGD Zaanstreek-Waterland start binnenkort met het project ‘Microsoft 365 fase 2’. Dit project richt zich op de inrichting en uitrol van samenwerking en delen via OneDrive, Teams en SharePoint voor ongeveer 400 gebruikers. Belangrijke onderdelen van dit project zijn de uitfasering en gedeeltelijke migratie van de huidige netwerkschijven, evenals het creëren van een samenwerkingsomgeving die informatiebeheer en compliance centraal stelt. De adoptie door medewerkers van de nieuwe werkwijze is cruciaal en de inrichting vindt plaats op basis van een nog te ontwikkelen blauwdruk. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de projectorganisatie en het afstemmen met verschillende stakeholders.
Wat breng je mee? Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider van complexe IV-projecten binnen (semi)overheidsorganisaties. Aantoonbare ervaring met Microsoft 365, informatiebeheer en gebruikersadoptie. Je hebt ervaring met organisatieverandering, bij voorkeur in een uitvoerende publieke of zorgcontext. Daarnaast ben je vaardig in het managen van diverse stakeholders en kun je schakelen tussen strategisch overzicht en praktische uitvoering. Je bent sensitief voor draagvlak en in staat om samen stapsgewijs resultaten te boeken. Tot slot beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden en een proactieve, resultaatgerichte houding. Een korte pitch maakt onderdeel uit van het selectieproces.