De rol van de Solution Architect bij Luchtverkeersleiding Nederland omvat de vervanging van de huidige Expertdesk door ServiceNow, met best practices als leidraad. Deze professional zal verantwoordelijk zijn voor het adviseren over de implementatie van ITSM-processen in ServiceNow, gericht op zowel IT- als OT-omgevingen. Belangrijke focuspunten zijn incident-, probleem-, configuratie-, en changemanagement, alsook de integratie van huidige functionaliteiten. Daarnaast zal de Solution Architect richtlijnen geven voor het optimaliseren van processen, workflows en automatiseringen, en ondersteuning bieden bij de integratie van ServiceNow met verschillende IT/OT-systemen. Tot slot zal de rol zich ook richten op kwaliteitsborging en participatie in werkgroepen binnen de projectstructuur.
De ideale kandidaat voor deze functie heeft uitgebreide ervaring in het implementeren van ServiceNow in zowel IT- als OT-omgevingen. Een diepgaande kennis van ITSM-processen is essentieel, evenals ervaring met incident-, probleem-, configuratie-, en changemanagement. De kandidaat moet in staat zijn om best practices te adviseren en integraties te ondersteunen met andere systemen. Sterke communicatieve vaardigheden zijn vereist om effectief te rapporteren aan de projectmanager en om mee te denken over verbeteringen in de beheerorganisatie. Tot slot dient de kandidaat kwaliteitsnormen te waarborgen en ervaring te hebben met het uitvoeren van tests.
De vacature die u heeft gekozen is verlopen.