Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Juridisch kwaliteits …

Logo Gemeente Breda

Juridisch kwaliteitsmedewerker

Gemeente Breda

Breda
 | 
06-10-2025
36 UUR REAGEER VOOR 26-09-2025 VIA DAS
Let op: De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.

Functieomschrijving

Ben jij analytisch sterk, juridisch onderlegd en heb je hart voor jeugd? Als juridisch kwaliteitsmedewerker bij het Team Regisseurs Jeugd (TRJ) speel jij een belangrijke rol in de implementatie van de nieuwe Verordening Jeugdhulp Breda 2025. Met jouw scherpe blik op wet- en regelgeving help je het team om beschikkingen goed en zorgvuldig te toetsen. Je zorgt ervoor dat de jeugdhulp voldoet aan de juiste wet- en regelgeving en draagt zo bij aan betere jeugdhulp voor jongeren in Breda. Je werkt nauw samen met collega’s en andere professionals om de juridische kaders correct toe te passen en signalen van knelpunten tijdig op te vangen.

Vereiste profiel

Voor deze tijdelijke opdracht zoeken we iemand die juridische expertise combineert met een scherp analytisch vermogen en gevoel voor samenwerking. Je hebt minimaal een hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in Sociaal Juridische Dienstverlening of een vergelijkbare richting. Bovendien beschik je over actuele kennis van de Jeugdwet en relevante wet- en regelgeving en heb je enkele jaren ervaring met juridische kwaliteitscontroles binnen het sociaal domein, bij voorkeur bij een gemeentelijke organisatie. Verder werk je nauwkeurig, zelfstandig en denk je proactief mee over verbetering. Communicatief ben je sterk en je kunt feedback op een constructieve manier overbrengen. Tot slot kun je goed schakelen tussen dossiers, systemen en verschillende gesprekspartners.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Breda VOG juridische dienstverlening. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent het gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG van de door u voorgestelde kandidaat te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 55. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis en ervaring m.b.t. de Jeugdwet. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring met het uitvoeren van kwaliteitscontroles. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het beoordelen en controleren van toewijzingen binnen Jeugdhulp. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het digitaal inrichten van processen binnen de gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent digitaal vaardig - Je werkt nauwkeurig, integer, zelfstandig en denkt proactief mee over verbetering; - Je bent communicatief sterk en weet feedback op een constructieve manier over te brengen en te ontvangen; - Je kunt goed schakelen tussen dossiers, systemen en verschillende gesprekspartners. - Je hebt gevoel/oog voor ambtelijke/bestuurlijke verhoudingen. - Je hebt een sterk probleemoplossend vermogen De week van 29 september is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Competenties

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent digitaal vaardig
  • Je werkt nauwkeurig, integer, zelfstandig en denkt proactief mee over verbetering;
  • Je bent communicatief sterk en weet feedback op een constructieve manier over te brengen en te ontvangen;
  • Je kunt goed schakelen tussen dossiers, systemen en verschillende gesprekspartners.
  • Je hebt gevoel/oog voor ambtelijke/bestuurlijke verhoudingen.
  • Je hebt een sterk probleemoplossend vermogen De week van 29 september is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
De opdrachtgever heeft aangegeven dat deze opdracht niet toegankelijk is voor freelancers, ook niet als DGA van een BV. De Transparante Broker biedt daarvoor een alternatief waarbij we je omzet verlonen. Sta je daar voor open? Reageer dan alsnog op de opdracht en we sturen je meer informatie én een salarisvoorstel toe.
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Breda
Vanaf:
Tot:
06-10-2025
31-12-2025
Max tarief:
null euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
36 uur
reageer voor 26-09-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved