De functie van Interim Recruitment Lead binnen de Omgevingsdienst richt zich op de uitvoerende wervings- en selectietaken. Je zult vacatures en inhuuropdrachten uitzetten en gesprekken voeren met kandidaten. De verwachting is dat de werving en selectie medewerker op een bepaald moment terugkeert in de functie. Het zou gunstig zijn als de vervanger deze medewerker kan begeleiden en ondersteunen. Daarnaast is het jouw rol om het strategisch groeiplan om te zetten in een concrete roadmap met daarin processen, tools en SLA's. Proactieve sourcing en het ontwikkelen van talent pipelines zijn essentieel in de standaard werkwijze.
Onze publieke organisatie, de Omgevingsdienst, staat voor stevige groeiambities en een professionaliseringsslag in recruitment. Jij gaat tijdelijk de leiding nemen door processen te stroomlijnen en het team naar een hoger niveau te brengen. Bovendien speel je een cruciale rol in de implementatie van de employee journey binnen het recruitmentproces en geef je aanbevelingen voor de aanbesteding van een ATS. Deze opdracht loopt over een periode van 6 maanden, met de mogelijkheid tot verlenging, en richt zich op drie speerpunten: Technologie - een nieuw ATS selecteren, implementeren en integreren; Team - structuur en coaching opzetten; Proces - het groeiplan vertalen naar meetbare recruitmentacties.
De ideale kandidaat heeft ervaring met het leiden van ATS-implementaties, inclusief selectie, uitrol, adoptie en audits. Je beschikt over het vermogen om valkuilen te herkennen en effectief op te lossen. Daarnaast heb je een bewezen staat van dienst in het versterken van recruitmentteams, waarbij je in staat bent om capaciteit te bepalen en de prestaties te verbeteren. Ervaring binnen een Omgevingsdienst is een pré, waarbij je inzicht hebt in belangrijke recruitmentuitdagingen en meetbare resultaten kunt presenteren. Je bent proactief, resultaatgericht en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.