Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureauspayrollingover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Interim Directeur In …

Logo Gemeente Utrecht

Interim Directeur Informatie- en Procesmanagement (IPM – CIO)

Gemeente Utrecht

Utrecht
 | 
01-11-2025
TOT € 175 36 UUR REAGEER VOOR 24-09-2025 VIA DAS

Beschrijving

De interim-directeur Informatie- en Procesmanagement (IPM) is verantwoordelijk voor het verbinden van digitale ontwikkelingen met maatschappelijke uitdagingen in Utrecht. Deze rol vereist strategisch leiderschap in een complexe, politiek-bestuurlijke omgeving, waarin draagvlak en samenwerking essentieel zijn voor duurzame verandering. De interim-directeur leidt een team van circa 550 medewerkers en is een belangrijke gesprekspartner voor het College, de Gemeentesecretaris en de Concerndirecteur. Daarnaast stuurt hij/zij het program IPMConnect aan, dat gericht is op het verbeteren van samenwerking en dienstverlening binnen de gemeente. De functie vraagt om een visie op digitalisering en een vermogen om strategische keuzes te maken, gericht op innovatie en maatschappelijke waarden.

Gewenst Profiel

  • Ervaring als directeur in een politiek-bestuurlijke context.
  • Academisch werk- en denkniveau, met sterke affiniteit voor digitalisering, informatievoorziening en procesmanagement.
  • Ruime managementervaring met bewezen gezag in complexe omgevingen.
  • Ervaring met verandermanagement, organisatieontwikkeling en portfoliosturing.
  • Communicatief sterk en in staat om technologische ontwikkelingen helder uit te leggen aan diverse stakeholders.
  • Mensgericht leiderschap dat sociale veiligheid waarborgt en een wendbare organisatie bevordert.

Eisen

  • Je brengt ervaring mee als directeur die gewend is te werken in een politiek-bestuurlijke context. Je weet hoe digitalisering en informatievoorziening bijdragen aan strategie, governance en samenwerking, en je combineert dit met verandermanagement en leiderschap op hoog niveau.

Wensen

  • Je beschikt over academisch werk- en denkniveau, aantoonbaar via een afgeronde academische opleiding.
  • Ervaring met digitalisering, informatievoorziening en procesmanagement (niet als IT-specialist, maar als (eind)verantwoordelijke voor strategie, governance en samenwerking).
  • Ruime managementervaring , minimaal 5 jaar, in een vergelijkbare directiefunctie, met bewezen gezag en autoriteit in een complexe bestuurlijke of maatschappelijke context.
  • In welke mate heb je ervaring met portfoliosturing (keuzes maken, prioriteren, verwachtingen managen)?
  • Prè: Je hebt ervaring met samenwerking met medezeggenschap bij reorganisatie- of verandertrajecten. Prè: Je hebt ervaring als (interim) CIO in een gemeentelijke organisatie.
  • Geef een voorbeeld geven van een veranderopgave (organisatieontwikkeling, reorganisatie of portfoliosturing) waar je eindverantwoordelijk voor was? Wat was je rol en wat was het resultaat?
  • Bij grote veranderingen ontstaat vaak weerstand. Geef een concreet voorbeeld geven van hoe je in zo’n situatie richting en vertrouwen hebt geboden, en hoe je je gezag als directeur hebt ingezet om tot resultaat te komen?
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Utrecht
Vanaf:
Tot:
01-11-2025
30-10-2026
Max tarief:
175 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
36 uur
reageer voor 24-09-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved