Als consulent bijzondere bijstand behandel je aanvragen voor bijzondere bijstand, minimaregelingen en inkomensondersteunende maatregelen. Je analyseert de situatie van de inwoner en gaat verder dan alleen het financiële aspect. Met oog op wet- en regelgeving toets je aanvragen en stel je heldere rapportages en beschikkingen op. Tevens informeer je inwoners over de mogelijkheden en regelingen die de gemeente biedt. Je werkt bovendien samen met interne en externe partners om de hulpvragen en signalen zorgvuldig af te stemmen.
In deze rol is het belangrijk dat je empathisch en communicatief vaardig bent, aangezien je dagelijks met inwoners en verschillende partijen schakelt. Goede dienstverlening en klanttevredenheid zijn jouw drijfveren. Je oordeelt objectief op basis van de beschikbare informatie en streeft naar maatwerk voor elke situatie. Verder wordt het volgende verwacht: een mbo-werk- en -denkniveau, kennis van de Participatiewet en bijzondere bijstand, en bekendheid met de Suite Sociaal Domein. Kennis van de Algemene wet Bestuursrecht is een pré. Je beschikt over een eigen laptop en telefoon, en je geeft gemotiveerd aan dat je aan de voorwaarden voldoet met betrekking tot loondienst of zelfstandigheid.
De Transparante Broker BV
Waldorpstraat 5
2521 CA 's-Gravenhage