De rol van Digitaal Strateeg Consistente Communicatie houdt in dat je verantwoordelijk bent voor het centraal organiseren en beheren van digitale content. Je ontwikkelt strategieën die gericht zijn op de implementatie van nieuwe contentmanagementsystemen en omliggende technologieën. Dit omvat ook de migratie van bestaande content naar nieuwe systemen en het ondersteunen van verschillende teams in hun digitale contentbeheer. Door deze initiatieven draag je bij aan een verbeterde klantbeleving via digitale kanalen, zoals apps en websites.
In de sector van digitaal strategisch advies variëren de salarissen afhankelijk van ervaring en specialisatie. Voor zzp opdrachten is het gemiddelde uurtarief meestal tussen de €70 en €120, afhankelijk van de complexiteit van de opdracht en of het gaat om interim werk of opdrachten voor de overheid. Hierbij speelt ook de mogelijkheid tot een contract via een detacheringsbureau zoals DAS een rol, waar ook salarisstructuren kunnen variëren.
Typische taken van een Digitaal Strateeg omvatten het ontwikkelen van een contentstrategie, het coördineren van projecten rondom contentmigratie, en het begeleiden van teams in het effectiever beheren van content. Je bent vaak betrokken bij cross-functionele projecten, waarbij je in gesprek gaat met verschillende stakeholders van diverse afdelingen. Daarnaast zorgt de strateeg ervoor dat de implementatie van nieuwe technologieën soepel verloopt en dat er gerapporteerd wordt over voortgang en resultaten. Ook hoort het opstellen van rapportages en presentaties tot de dagelijkse taken.
Om een specialist te worden in de functie van Digitaal Strateeg zijn er verschillende paden. Een goede start is een HBO-opleiding in een gerelateerd vakgebied, zoals communicatie, multimedia of informatiebeheer. Daarnaast is het essentieel om relevante werkervaring op te doen, vooral met grote contentmigratieprojecten en excellente communicatievaardigheden te ontwikkelen. Door het volgen van aanvullende cursussen en trainingen in digitale strategie, agile methodieken en projectmanagement kun je verder groeien. Het opbouwen van een netwerk binnen de sector en het zoeken naar zzp opdrachten kan daarnaast waardevolle inzichten en kansen bieden voor professionele ontwikkeling.
OPLEIDINGSNIVEAU:
Minimaal HBO-opleiding
SALARISINDICATIE IN LOONDIENST
€3500 - €6000 per maand
INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP
€70 - €120 per uur
DOORGROEIMOGELIJKHEDEN
Senior Digitaal Strateeg, Hoofd Digitale Communicatie
COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN
Strategisch denken, projectmanagement, stakeholder management, kennis van contentmanagementsystemen
GERELATEERDE FUNCTIES
Content Manager, Projectmanager Digitale Transformatie, UX / UI Specialist, Digital Marketing Strateeg
De rol van Digitaal Strateeg Consistente Communicatie houdt in dat je verantwoordelijk bent voor het centraal organiseren en beheren van digitale content. Je ontwikkelt strategieën die gericht zijn op de implementatie van nieuwe contentmanagementsystemen en omliggende technologieën. Dit omvat ook de migratie van bestaande content naar nieuwe systemen en het ondersteunen van verschillende teams in hun digitale contentbeheer. Door deze initiatieven draag je bij aan een verbeterde klantbeleving via digitale kanalen, zoals apps en websites.
In de sector van digitaal strategisch advies variëren de salarissen afhankelijk van ervaring en specialisatie. Voor zzp opdrachten is het gemiddelde uurtarief meestal tussen de €70 en €120, afhankelijk van de complexiteit van de opdracht en of het gaat om interim werk of opdrachten voor de overheid. Hierbij speelt ook de mogelijkheid tot een contract via een detacheringsbureau zoals DAS een rol, waar ook salarisstructuren kunnen variëren.
Typische taken van een Digitaal Strateeg omvatten het ontwikkelen van een contentstrategie, het coördineren van projecten rondom contentmigratie, en het begeleiden van teams in het effectiever beheren van content. Je bent vaak betrokken bij cross-functionele projecten, waarbij je in gesprek gaat met verschillende stakeholders van diverse afdelingen. Daarnaast zorgt de strateeg ervoor dat de implementatie van nieuwe technologieën soepel verloopt en dat er gerapporteerd wordt over voortgang en resultaten. Ook hoort het opstellen van rapportages en presentaties tot de dagelijkse taken.
Om een specialist te worden in de functie van Digitaal Strateeg zijn er verschillende paden. Een goede start is een HBO-opleiding in een gerelateerd vakgebied, zoals communicatie, multimedia of informatiebeheer. Daarnaast is het essentieel om relevante werkervaring op te doen, vooral met grote contentmigratieprojecten en excellente communicatievaardigheden te ontwikkelen. Door het volgen van aanvullende cursussen en trainingen in digitale strategie, agile methodieken en projectmanagement kun je verder groeien. Het opbouwen van een netwerk binnen de sector en het zoeken naar zzp opdrachten kan daarnaast waardevolle inzichten en kansen bieden voor professionele ontwikkeling.
OPLEIDINGSNIVEAU:
Minimaal HBO-opleiding
SALARISINDICATIE IN LOONDIENST
€3500 - €6000 per maand
INDICATIE UURTARIEF BIJ ZZP
€70 - €120 per uur
DOORGROEIMOGELIJKHEDEN
Senior Digitaal Strateeg, Hoofd Digitale Communicatie
COMPTENTIES & VAARDIGHEDEN
Strategisch denken, projectmanagement, stakeholder management, kennis van contentmanagementsystemen
GERELATEERDE FUNCTIES
Content Manager, Projectmanager Digitale Transformatie, UX / UI Specialist, Digital Marketing Strateeg