Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontactinloggen
inloggenopdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Secretaris en advise …

Logo BIJ12

Secretaris en adviseur Interprovinciale Etische Commissie

BIJ12

Utrecht
 | 
18-08-2025
€ 85 - € 110 24 UUR REAGEER VOOR 09-07-2025 VIA DAS

Wie zijn wij?

De twaalf provincies van Nederland kennen elk hun eigen karakter, geschiedenis en cultuur, en zijn essentieel voor het aanpakken van regionale maatschappelijke vraagstukken, zoals de klimaatopgave. Via het Interprovinciaal Overleg (IPO) werken de provincies samen om beleid te ontwikkelen en kennis te delen. De focus ligt momenteel op digitalisering, met projecten gericht op een datagedreven aanpak voor belangrijke transities binnen de fysieke leefomgeving. BIJ12 fungeert als de uitvoeringsorganisatie van de provincies, waarbij zij uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen waarborgt. Bij BIJ12 wordt de verbinding tussen provincies versterkt en wordt er gewerkt aan ethische vraagstukken rondom digitale transformatie.

Vereiste profielomschrijving

Wij zoeken een senior adviseur die zowel als secretaris als adviseur ethiek kan functioneren binnen de Interprovinciale Ethische Commissie. De kandidaat dient bestuurlijke affiniteit te hebben en kennis van het provinciale speelveld. Daarnaast zijn expertise in ethiek en digitalisering, bij voorkeur binnen de overheid, cruciaal. De rol omvat het coördineren van de commissie, agendavoering en het onderhouden van contacten met allerlei partijen. Ervaring met het verzamelen en analyseren van ethische vraagstukken en onderzoek zijn tevens belangrijke vereisten. De functie vereist een inzet van 24 uur per week, met mogelijkheden voor verlenging.

Eisen

  • Eis 1: Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde tariefbandbreedte voor deze opdracht van minimaal € 85 maximaal € 110 exclusief btw. Dit is een gemiddeld uurtarief voor beide rollen. Indien het aangeboden tarief buiten het gestelde bandbreedte ligt is uw inschrijving niet geldig. Toelichting: De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder o.a. reiskosten, woon-werk en evt fee-kosten. Het tarief staat vast gedurende de looptijd van de overeenkomst, inclusief de eventuele verlengingen die hieruit voortvloeien. Benoem het nummer van deze eis in uw cv en of u akkoord bent met ja /nee Geef in het cv uw uurtarief. Indien uw uurtarief hoger is dan het dan het genoemde maximum wordt uw aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat is akkoord: A) Dat deze opdracht voor 24 uur per week wordt uitgevoerd voor beide functies; B) Met de procedure en de inhuurvoorwaarden; C) Uw inschrijving, waaronder de shortlistcriteria, dient naar waarheid te worden ingevuld op straffe van ongeldigheid. Indien u duidelijk ten onrechte punten toekend op één of meerdere shortlistcriteria wordt uw inschrijving niet verder in behandeling genomen en terzijde gelegd. Toelichting: Benoem in het cv of u akkoord bent met deze eis met ja of nee Indien u dit niet benoemd ( a, b en c) in uw cv wordt uw aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 3 LET OP: indien er 2 kandidaten worden aangeboden willen we alles in 1 document ontvangen van beide kandidaten samen. A) Geef naast het cv een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria in hetzelfde document. Bij voorkeur op 1 pagina dient u aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria. Benoem alle nummers van de eisen en de nummers van de shortlistcriteria. Geef ook het aantal punten bij de onderbouwing op de shortlistwensen. B) Let op. U dient geen teksten in de velden van het DAS-systeem in te voeren. Deze worden niet meegenomen in de beoordeling. Gebruik uitsluitend 1 bijlage: cv en bijlage onderbouwing. Beiden dus in 1 document. Indien u niet aan a en b voldoet kan uw aan bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 4: Kandidaat heeft een afgeronde hbo- of wo-opleiding die aantoonbaar goed past bij de inhoud van de opdracht. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 5: Minimaal 3 vergelijkbare opdrachten uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 6: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de inzet van data en digitalisering bij beleidsontwikkeling en -monitoring. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 wordt de aanbieding terzijde gelegd.

Wensen

  • Shortlistcriterium 1: Kandidaat is eerder in een vergelijkbare rol betrokken geweest bij advisering op het gebied van ethische aspecten van digitale transformaties bij het openbaar bestuur (functie adviseur ethiek). Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 2: Kandidaat is eerder in een vergelijkbare rol betrokken geweest bij de ondersteuning van een soortgelijke commissie (functie secretaris). Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 3: Aantoonbare kennis van en ervaring met het onderzoek doen naar ethische vraagstukken bij de toepassing van data en algoritmen voor de overheid, bij voorkeur voor het middenbestuur/provincies. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 worden 0 punten toegekend.
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit. Prijs maximaal 200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 200/100/50/0 • Samenwerken: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat. • Overtuigingskracht: Je gedrag is erop gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en om instemming te verkrijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten. • Situationeel leiderschap: Je bent in staat collega’s van binnen en buiten IPO waarmee je samenwerkt individueel of groepsgewijs zodanig te motiveren, stimuleren en waarderen dat ze zich enthousiast en optimaal inzetten voor deze opdracht. Per situatie pas je je stijl waar nodig aan. • Organisatiesensitiviteit: Je onderkent de invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op onderdelen van de IPO-organisatie en de provincies. Je houdt niet alleen rekening met de formele en hiërarchische lijnen, maar je hebt ook een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en gedragingen van mensen. Je begrijpt dat er verschillende meningen en belangen zijn en dat machtsfactoren een rol spelen. Je weet hoe je daar mee om moet gaan als je in een organisatie iets voor elkaar wilt krijgen. • Resultaatgericht: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover en denkt vooruit maar dient ook zelf actief stappen te zetten om tot het eindresultaat te komen. B. Vaardigheden 300/200/100/0 • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden. • Kennis op een begrijpelijke wijze kunnen overbrengen. • Een zelfstandige, systematische en nauwkeurige manier van werken. • Kunnen werken in een dynamische en (inter)bestuurlijke omgeving. • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. • Adviesvaardigheden • Afstemming met stakeholders op verschillende niveaus C. Kennis 300/200/100/0 • Je hebt voor dit vakgebied relevante (aanvullende) opleidingen (project-/programmamanagement) afgerond • Affiniteit met digitaliseringsvraagstukken bij de overheid (bij voorkeur provincies) • Ethische aspecten bij digitaliseringsvraagstukken • Specifieke kennis van de impact en betekenis van de kansen die digitalisering biedt voor de maatschappelijke opgaven van provincies is een pré.

Competenties

  • /0
  • Samenwerken: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat.
  • Overtuigingskracht: Je gedrag is erop gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en om instemming te verkrijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
  • Situationeel leiderschap: Je bent in staat collega’s van binnen en buiten IPO waarmee je samenwerkt individueel of groepsgewijs zodanig te motiveren, stimuleren en waarderen dat ze zich enthousiast en optimaal inzetten voor deze opdracht. Per situatie pas je je stijl waar nodig aan.
  • Organisatiesensitiviteit: Je onderkent de invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op onderdelen van de IPO-organisatie en de provincies. Je houdt niet alleen rekening met de formele en hiërarchische lijnen, maar je hebt ook een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en gedragingen van mensen. Je begrijpt dat er verschillende meningen en belangen zijn en dat machtsfactoren een rol spelen. Je weet hoe je daar mee om moet gaan als je in een organisatie iets voor elkaar wilt krijgen.
  • Resultaatgericht: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover en denkt vooruit maar dient ook zelf actief stappen te zetten om tot het eindresultaat te komen. /0
  • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden.
  • Kennis op een begrijpelijke wijze kunnen overbrengen.
  • Een zelfstandige, systematische en nauwkeurige manier van werken.
  • Kunnen werken in een dynamische en (inter)bestuurlijke omgeving.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Adviesvaardigheden
  • Afstemming met stakeholders op verschillende niveaus /0
  • Je hebt voor dit vakgebied relevante (aanvullende) opleidingen (project-/programmamanagement) afgerond
  • Affiniteit met digitaliseringsvraagstukken bij de overheid (bij voorkeur provincies)
  • Ethische aspecten bij digitaliseringsvraagstukken
  • Specifieke kennis van de impact en betekenis van de kansen die digitalisering biedt voor de maatschappelijke opgaven van provincies is een pré.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)
+ € 5,00 marge De Transparante Broker
geen bestand geselecteerd
€ 5,00
Reageer direct
Standplaats:
Utrecht
Vanaf:
Tot:
18-08-2025
18-02-2026
Max tarief:
110 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
24 uur
reageer voor 09-07-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved