Voor het programma Optimalisatie van de Inkoop- en Betaalketen (OIBK) zijn wij op zoek naar een projectmanagementondersteuner. Deze rol is cruciaal voor de programmamanager en de projectleiders van het Inkoopportaal (IKP) en de Inkoopworkflow (RIT). De projectmanagementondersteuner is verantwoordelijk voor het professionaliseren van de projectorganisatie, waarbij de focus ligt op proces, structuur, planning, documentatie en afstemming. Daarnaast coördineert de ondersteuner de communicatie binnen het programma en met stakeholders. Tot de taken behoren ook het bijhouden van risico- en issueregisters, het actualiseren van de featurelijst en het verzamelen van data voor rapportages.
De ideale kandidaat heeft een achtergrond in projectmanagement of een gerelateerde discipline. Ervaring met communicatiecoördinatie en stakeholdermanagement is noodzakelijk. Daarnaast dient de kandidaat goed te kunnen organiseren en prioriteiten te stellen, met oog voor detail en procesoptimalisatie. Goede communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels zijn vereist. Ervaring met projectmanagementtools en rapportages is een pré. Bij voorkeur heeft de kandidaat affiniteit met de onderwijssector en de inkoopprocessen binnen deze context.
De vacature die u heeft gekozen is verlopen.