Logo De Transparante BrokerDe Transparante Broker Logo
opdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontactinloggen
inloggenopdrachtenhoe werkt het?voor freelancersvoor bureausover onsblogcontact
Alle opdrachten >>

Project medewerker

Logo Politie

Project medewerker

Politie

Rotterdam
 | 
01-10-2025
TOT € 72 32 UUR REAGEER VOOR 10-07-2025 VIA DAS

Beschrijving

De Dienst Facility Management (FM) is een essentieel onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en richt zich voornamelijk op de implementatie van het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een van de belangrijkste doelstellingen van dit programma is het creëren van één landelijke toegangspas voor de hele politie, waarbij gekozen is voor aansluiting bij de multifunctionele Rijkspas. Deze smartcard dient als legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas voor zowel gebouwen als systemen. Momenteel bevindt het project Focusgebied 2 zich in de voorbereidende fase voor de landelijke uitrol van de Rijkspas binnen de politie. Ter ondersteuning van dit project zoeken we een Project Medewerker in Rotterdam, die zal bijdragen aan een efficiënte en effectieve implementatie.

Vereiste Profielomschrijving

  • Afgeronde relevante opleiding (bijvoorbeeld in projectmanagement of een soortgelijke richting)
  • Aantoonbare ervaring in projectadministratie en -ondersteuning
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
  • Proactieve houding en probleemoplossend vermogen
  • In staat om effectief samen te werken binnen een team en met verschillende belanghebbenden

Eisen

  • Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 2. De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer.
  • Eis 3. Migratie. Door in te schrijven bevestigt u dat u op de hoogte bent van de voorgenomen overstap naar een intermediair model en dat u begrijpt dat, indien u wordt gegund, een toekomstige migratie naar een intermediair mogelijke kan plaatsvinden. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit uw inschrijving. Het is niet verplicht dit ook terug te laten komen in het CV van de kandidaat. Wanneer ten tijde van inschrijven op deze opdracht niet akkoord wordt gegeven zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 4. De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Mbo 3 niveau.
  • Eis 5. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in facility management.
  • Eis 6. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met planmatig en gestructureerd te werk gaan.
  • Eis 7. De kandidaat is administratief onderlegd en heeft minimaal 3 jaar werkervaring aantoonbaar met administratief werk.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van profielen en profielenhandboeken.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten van een database voor toegangsprofielen.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met beveiligingsprocessen binnen de overheid of vergelijkbare organisaties.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Hbo niveau.
  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Mbo 3 niveau, in de richting van beveiliging, facilitair management, logistiek of techniek of gelijkwaardig.

Verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van Politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over evt. noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker;
  • (door)Ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek; Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek;
  • Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.
  • Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.
  • Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.
  • Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.
  • Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré.

Competenties

  • Gestructureerd werken: Vermogen om taken en projecten op een logische, systematische wijze te benaderen, met een sterke focus op efficiëntie en effectiviteit. Dit houdt in dat de medewerker in staat is om werkzaamheden te plannen, prioriteren en uit te voeren volgens vastgestelde processen en tijdslijnen.
  • Accuratesse: Hoge mate van nauwkeurigheid bij het verzamelen, verwerken, en documenteren van informatie. Dit is essentieel voor het correct vaststellen en beheren van toegangsprofielen, waarbij fouten tot veiligheidsrisico’s kunnen leiden.
  • Klantgericht: Het vermogen om de behoeften en verwachtingen van interne en externe klanten (zoals profieleigenaren en eindgebruikers van de Rijkspas) te begrijpen en hierop in te spelen.
  • Communicatie: Effectief kunnen communiceren op verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie, met een empathische benadering die de klanttevredenheid verhoogt en zorgt voor duidelijke, begrijpelijke informatieoverdracht.
  • Kwaliteitsgericht: Voortdurend zoeken naar verbetering van processen, systemen en uitkomsten. Dit omvat het niet alleen voldoen aan de minimumstandaarden, maar ook het streven naar 'best practices' en innovatieve oplossingen die de veiligheid en effectiviteit van toegangsbeveiliging verhogen.
  • Zelfstandigheid: Proactief handelen en beslissingen durven nemen zonder voortdurende begeleiding, terwijl de richtlijnen en doelstellingen van de organisatie worden gerespecteerd. Zelfstandig problemen kunnen identificeren en oplossen, waarbij creatief en kritisch denken wordt ingezet om effectieve oplossingen te vinden.
  • Flexibel: Snel kunnen schakelen tussen verschillende taken en projecten, en effectief omgaan met veranderende omstandigheden, prioriteiten en deadlines.
  • Pragmatisch: Praktisch en resultaatgericht denken, met een focus op het bereiken van doelen op de meest efficiënte manier, zelfs als dit betekent dat van de standaardprocedures moet worden afgeweken.
Deze opdracht is niet meer beschikbaar

De vacature die u heeft gekozen is verlopen.

Reageer direct
Standplaats:
Rotterdam
Vanaf:
Tot:
01-10-2025
30-09-2026
Max tarief:
72 euro incl. marge DTB
Aantal uur per week:
32 uur
reageer voor 10-07-2025 09:00
Bekijk onze werkwijze
De Transparante Broker Logo
De Transparante Broker biedt een grote hoeveelheid opdrachten afkomstig van Dynamische Aankoopsystemen. We zijn helder en duidelijk in waar onze opdrachten vandaan komen en welke marge we maken.
CONTACT

De Transparante Broker BV, Binckhorstlaan 36 - M0.17, 2516 BE Den Haag

070 - 20 42 432
Algemene voorwaarden
 | 
Privacy policy
2025 Copyright, all rights reserved