Als consulent werk en inkomen ben je verantwoordelijk voor het proces van uitkeringsaanvragen. Je toetst of er recht bestaat op uitkeringen of andere voorzieningen, zoals minimaproducten. Dit vereist dat je vooronderzoek doet en veelvuldig contact hebt met inwoners. Je hebt de ruimte om je taken binnen de wetgeving en bestaand beleid naar eigen inzicht uit te voeren, in goed overleg met je leidinggevende en team. Belangrijk is dat de kwaliteit van je plannen van aanpak gecontroleerd wordt, zonder dat er specifieke targets zijn. Je voert werkzaamheden uit in lijn met de participatiewet en werkt intensief samen met andere consulenten om inwoners te begeleiden naar werk, schuldhulpverlening en nieuwkomers.
Wij zoeken een servicegerichte, creatieve en leergierige persoon met een hoge mate van flexibiliteit. Je bent stressbestendig en een echte teamspeler die kan meebewegen in een veranderende organisatie. Daarnaast ben je digitaal vaardig, met ervaring in suite4domein of vergelijkbare applicaties. Verder dien je te beschikken over:
Gemeentehuis Gemeente Renkum Consulent Inkomen.